söndag 31 juli 2016

Några bilder på nära håll

Humlor och fjärilar trängdes kring våra rosenstavar och lavendel. Fick lust att prova makron som jag inte använt på ett tag. Någon makrofotograf blir jag aldrig men det var roligt att jag fick skärpa på några bilder.









Det var konkurrens om rosenstavens topp. Den här lilla svävade runt en bra stund innan den lyckades komma intill.
Allra längst in i stockrosens utslagna blomma såg jag det här lilla ansiktet.
Stockrosens knopp så fin.

Nikkor 60 mm makro.

3 kommentarer:

  1. Superfina bilder!
    Macromästare!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket Lola, men att kalla mig makromästare är ju lite att ta i :-). Men jätteglad att du gillar mina bilder!

    SvaraRadera