söndag 30 juni 2013

Kor i Ljunghems backar

Ljunghems backar ligger cirka en och en halv mil från Mullsjö, där jag varit på fotokurs en vecka. En tidig morgon åkte vi dit för att fånga morgonljuset, dagg, dimmor med mera.

Jag och en kurskamrat kom inte så långt. En tjur kom med bestämda steg och obeskrivbart ljud gående mot oss när vi stod och fotograferade de mer fridsamma kossorna. Vi tog oss snabbt ut ur hagen och stannade resten av tiden på den säkra sidan av staketet.

Det gick bra att ta bilder även från vägen. Den lilla kalven kände sig trygg nära sin mamma.

Jag gick vidare mot andra marker och på lite håll på en kulle stod den här kon i motljuset.

6 kommentarer:

  1. Fina bilder på kossorna. Kul för oss att du fick med en bild på den frustande tjuren. Ha det gott!/Brita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Brita! Ja det var ju lite prat om den där tjuren :-). Hoppas din långa resa hem gick bra?

      Radera
  2. Så härliga bilder på korna!
    Jag kan känna lukten av dem, de luktar sommar och inger trygghet!
    Så söt den lilla kalven!
    Lola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lola! Trygghet är ett bra ord här. Det stämmer så väl. Den lilla kalven var så gullig och mamman som lade sitt huvud lite lätt på den.

      Radera
  3. Oj, du är redan igång med bloggandet med Mullsjö-bilder. Fina bilder trots den onödiga spänningen som tjuren gav dig. Bild två är "kul" med plymen kommer från tjurens nos. Och bild 3 andas harmoni och trygghet. /Ulf

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina komentarer! Jag var lite snabb med några stycken, men har inte hunnit kolla på de andra bloggarna än. Men det ska bli.

      Radera