tisdag 11 december 2012

Spårbundet


Ibland har man tur och får vara med om lite speciella händelser i jobbet. Förra veckan blev det mycket järnväg för min del.

 
Jag följde med ett arbetsfordon som skulle sopa bort snö från spår och växlar i Taberg och Månsarp. På väg tillbaka passade jag på att ta några bilder när solen hade nått dalen. Det var skakigt i fordonet  (Kockum), men effekten med den lite längre exponeringen blev kul. Man riktigt ser hoppen.


 
En dag efteråt var jag i Ängelholm där jag behövde en bild inifrån ett ånglok. Men från utsidan var det härligt med all ånga när loket åkte iväg.

 

2 kommentarer:

  1. För att vara på Vägverket så åker du mycket tåg.Men kul bilder kan du ta.

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen bild nr 1! Kreativ och behaglig i sin färgskala, mumma!:-) Mvh Anna

    SvaraRadera