söndag 1 december 2013

Färgstarkt Liseberg

Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden. Har helt enkelt inte hunnit med. Men i går tog jag med mig kameran till Liseberg, så här är några bilder därifrån.
Om det är vackert med all belysning överlåter jag till betraktaren att avgöra. Men lite kul att fota i alla fall. Jag använde endast ett gammalt, men hyfsat ljusstarkt 24 mm vidvinkelobjektiv.

Förmodligen kvällens mest sparsmakade bild. Snön är inte äkta.

Möhippa kanske? En rad tjejer kastade mot ett gäng fiskar på väggen, men min blick föll på fjärilsvingarna i mitten.


 Ett uppskjut i mindre format.





Utgången är mycket nära. Det var för mycket folk den här lördagen och skönt att komma ut därifrån.

Biljettkassorna är helt fantastiskt fina. Och inte så dumt att titta in på Liseberg utifrån trottoaren.


4 kommentarer:

  1. Fina bilder! Jag har bott i Göteborg men aldrig sett detta ljusspel någon gång!

    SvaraRadera
  2. Tack Lola! Oj, ser att jag inte varit inne här på länge. Skärpning. vi får ge oss ut och fota. Häftigt på Liseberg med all belysning, men det räcker att åka dit en gång.

    SvaraRadera
  3. Utifrån! Det känns som om, du är mitt i ljusspelet och njuter av Lisebergs aktiviteter. Önskar dig God Jul och ett Gott Nytt År/Brita.

    SvaraRadera
  4. Hej Brita! Tack för fin kommentar! Kul att gå runt med kameran, särskilt innan det blir riktigt mörkt. Jag har verekligen varit dålig på bloggen men nu ska jag skärpa mig. Gott Nytt År!

    SvaraRadera